[mtp-program] Re: mtp program reakcia

brano matis branomatis at post.sk
Fri Apr 27 10:18:52 CEST 2007

Dobry den, pan kolega (verim ze toto oslovenie v kontexte preziteho neznie trufalo)

hned na uvod musim poznamenat ze som rad, ze fixkova interpretacia loga vyvolala nejaku reakciu, co je uz dnes prostriedkami statickej grafiky pomerne tazke, aj ked, pokial beriem napisane vazne, nie pozitivnu. Preto by som rad vysvetlil vyvoj udalosti a motivy tohoto \"PR priestupku\".

realizacny kontext;
Ako ste spravne vytusili, nikto si nevypytal logo v krivkach. A nielen Vase. V prevdvecer odovzdavania podladov sa nam z rozlicnych dovodov podarilo zhromazdit iba logotypy prezentovane vo \"full-res\".

Tohoto z ofiucialneho uhla pohladu neradostneho faktu som sa ale, ako mam v rozhodnejsich dnoch svojho zivota vo zvyku, chytil kreativne, pouzijuc na interpretaciu chybajucich logotypov stylotvornu kresbu fixkou, ozivujuci inak funkcionalisticko-(pisaco)strojovy dizajn brozury. Sluboval som si od toho zvysenie slobodomyselneho a radostneho pocitu z materialu, hrubo citatelny odkaz na neformalnu DYI kulturu a nekorporativisticku (nedospelu, neserioznu?) slobodomyselnost. Nazdaval som sa, ze taketo mentalne atributy prirodzene zdiela vacsina ucastnikov tejto neprofitujucej a docasnej socialnej siete...

Mrzi ma, ze mate pocit, ze Vasa korporatna identita tym utrpela. Tento nazor s Vami nezdielam. V brozure, okrem popisu akcie je uvedeny plny nazov, adresa, aj linka na Vas web, co je podla mojho nazoru dostatocne mnozstvo informacii aby clovek, ktoreho zaujme obsah Vasho projektu, prenikol k \"jadru veci\". Uprimne povedane, tazko si predstavujem cloveka, okrem naozajstnych dizajnerskych filantropov (dovolim si predpokladat, ze vacsine z nich je z formy dostatocne jasne, ze ide o nadsazku), ktory by vyhladavali (business) kontakty na zaklade vizualneho posobenia logotypov v zadnych castiach (vetracich sachtach:) publikacii.

Podobna \"blasfemia\" sa navyse v istej miere objavila uz v grafickom dizajne transmediale 2005, a moja prapovodna inspiracia k tejto \"trufalosti\" pochadza dokonca uz z roku 1995, kde na prebale CD Aphex Twina \"I Care Because You Do\" figurovalo podobne nakreslene logo labelu Warp Records. Nazov albumu je sucasne oslim mostikom k osobnemu ospravedlneniu za Vase zle pocity, z akychkolvek dovodov, nerad som ich sposobil. Zelam Vam vela uspechov a uvolnenosti, tak potrebnej v kreativnej praci...

s pozdravom,
Brano Matis

P.S; spatne analyzujuc Vas mail stale neverim ze je od cloveka sediaceho v jednom kancli so Stupidom, mysleny vazne, formalne prevedenie staznosti (hromadny mail vsetkym organizatorom) ma ale aj vo vlastnom zaujme donutilo napisat vyssie uvedene...