[mtp-teoria] content providers diskusia

cudrnakech, 13m3 cudrnakech at 13m3.sk
Sat Feb 3 17:21:27 CET 2007

Caute,

v ramci planovania programu v duchu low-cost s akym/takym efektom a
dosahom aj mimo lokalnu mikro-multiplace scenu a okruh ludi (nevychadza to
vzdy, ale aspon mozeme povedat ze sme to skusili) mi prislo na um pokusit
sa o spachanie debatneho kruzku na temu "Poskytovatelia obsahu na
slovenskom internete"). mozno tymto mailom zabrdam do sfer spadajucich do
ineho mtp mailing listu, ale ked to saha aj do uberkonceptu (teoretickych
zakladov), som tu s tym.

o com?
co moje oci dovidia, slovensky internet sa mi zda obsahovo podvyziveny,
akoby prepasol nejaku fazu, alebo na nu este nedorastol. nemierim hned do
smeru:
ze mame malo blogov, malo wikic atp. malo infekcie open content hnutim,
osvietemymi vedcami co publikuju free, "portalov" na specializovane
oblasti (tych pribuda, nehovorim ze niesu). sice nemam dokladne reserse o
stave veci, ale tak sa mi to javi.

su akteri, su. a tych by som chcel zlanarit a pozvat. zatial mi napadlo
tito , odrazaju snaho mat co co najpestrejsie:
- crowdsourcing / obsah tvoreny pouzivatelmi: komernce - typek zo sme
(valer kot, tomas bella?) o asdf.sk (slovensky delicious), sme blogoch ap;
free - niekto z "vedenia" slovenskej wikipedie ak sa bude citit (niekto s
odznakom alebo vcelickou:)
- kniznice, muzea, akademia - zatial bez konkretnych mien ale adepti su -
slovenska narodna kniznica a megalomansky projekt scanovania vsetkych
slovacik ap

ak chce niekto prilozit ruku dielu, zarypnut, nahodit dalsie navrhy na
hosti, oblasti - dik, presne o to mi islo v tomto maile.

cuco

ps. neviem ci som sa mal predstavit, tvarim sa ze viem kto na mailing
liste je a dobre sa pozname.