[mtp-vykony] program + promo materialy
Maria Riskova
maria at nada.sk
Wed Mar 21 09:12:44 CET 2007
caute, mam niekolko prispevkov k roznym temam (sorry, ze som nakoniec
rozpisala aj off topic)
btw idem do ziliny dnes v noci, takze keby bolo nieco treba, tak
hovorte, budem komunikovat odtial...
PLAGAT diskusia
doteraz som vobec nediskutovala, lebo som nestihala zasahovat, ale
sledovala som diskusiu, tak skusim vytiahnut par poznamok, ktore si
pamatam (nejdem si to spatne overovat v mejloch, netreba, ak sa
mylim, prepacte) (korektury som robila do sms z vlaku z mnichova,
tesne pred odchodom som si stihla stiahnut navrh - robila som iba
textove korektury a par sa ich tam nedostalo)
- ano, treba cas medzi poslanim do tlace a prvym videnim materialu -
neboli sme pri plagate este zohrani (napr. to, ze este neboli jasni
vsetci organizatori cez vikend, ovplyvnilo vyrobu plagatu. ale na to,
ze pocet akcii nebude jasny ani pred zacatim festivalu - lebo tento
rok pribudnu veci aj po uzavreti ramcoveho programu, som
upozornovala. otazka je, ci by bolo byvalo malo :) zmysel, aby pri
tomto koncepte dizajneri urobili navrh aj s nepresnym poctom
organizatorov, aby sa mohli na navrh pozriet aj ostatni organizatori,
nielen produkcia...aj tak sa po konecnom zratani org+akcii vsetko
prerobilo... a mozno aj hej, lebo mne sa zda, ze sa od povodnych
navrhov, ktore sme videli po sutazi na vizual vysledny plagat dost
lisi... krowka napr. poslala mnozstvo navrhov, ktore boli dost ine
ako vysledny plagat. chybou bolo, ze sme ani krowkine ani branove
navrhy nakoniec nezavesili na backstage, kde by bola aspon teoreticka
sanca, ze si ich pozru aj ostatni organizatori - aj teraz je tam
stale iba maria corejova a alex)
- pri brozure sme nastastie zacali skor a upozornujem verejne este
raz, necakajte na uzavretie podkladov k programu, to bude este porod
(organizatorov je 34!!!), nezabudajte na to - brozura uz moze prejst
inym procesom, ako plagat a snad bude spokojnost s priebehom
vacsia... mali by sme navrh brozury poslat aj organizatorom!!! teraz,
ked su vsetci na jednom mailing liste mtp-program, tak je komunikacia
lahka... nemusi to byt cela brozura, ale nahlad struktury, obalka
atd. - specialne vizualnu cast brozury by si mohli komunikovat sami
dizajneri ako pisal brano... nezabudnite ale, ze tento mailing list
je aj pre zahranicnych!!! takze mejl by mal byt bud aj v SK aj v EN,
alebo aspon v EN. a vzdy sa predstavit, ak posielate prvy mejl...
- co sa tyka vytlaceneho plagatu - ja mam zmiesane pocity - brano raz
pisal, ze by tam nemuseli byt organizatori, s cim ja nesuhlasim z
ideologickych dovodov, ale ked som videla tento velky plagat na
ulici, tak pri tomto dizajne tam veru byt nemusia, vobec ich neni na
ulici samozrejme vidiet. ale mam k tomu jednu poznamku - zauzivanym
klise sa stalo, ze plagat je urceny pre ulicu - to je omyl, vela
plagatov dnes funguje ako "interierove" informacne tlacoviny - su
urcene pre interiery kulturnych ustanovizni, ako divadla, galerie,
kluby, bary a krcmy, kde maju ludia k tymto informaciam blizsie (no,
pri niektorych je otazka, ci to nie su skor letaky s informaciou o
programe - ale, napr. je program a4 plagat alebo letak?)... takze,
riesenim pre buducnost by mozno bolo aj zvazit plagat na ulicu, hoci
aj bez textu, iba vyrazny putavy - avizo na perfektnu akciu - to sa
ale spaja aj s inym pristupom ku kampani. a plagat pre interier, kde
uz bude viac info, co by bolo korektne voci desiatkam organizatorov,
ktori si zasluzia byt spomenuti (aby vsetka slava nesla na triko
zdruzenia multiplace, ktore je iba koordinatorom)... prepacte za
nazor, netyka sa multiplace, ale kulturnych informacii vseobecne -
par plagatov na uliciach sucasnej bratislavy na vylepovych plochach
nema moc vyznam, co sa tyka zasiahnutia verejnosti, to je moj dojem
(kampan pohody je ina vec, takisto napr. abribusy pre sng alebo ine
galerie) + ja dost nesuhlasim s platenim za vylep par plagatov
zdieracskym vylepovym spolocnostiam/ti, ktore, som si ista, nekalym
sposobom manipuluju s mestom - tj. podporuju mesto, aby postihovala
tzv. "cierny vylep", aby oni mohli zarabat na prevadzke oficialnych
vylepovych ploch, fuj... no, ale ako hovorim, to je moj sukromny
nazor - ak sa mi bude dat, v buducnosti by som chcela tuto otazku
otvorit - aby v meste bolo aspon par ploch, kde si ludia mozu davat
svoje info sami a zadara (fuj, som sa zase nasrala trochu, prepacte :)
kazdopadne plagat je pekny dizajnersky (hoci mi uz moc osobne nereze
takyto minimal, nemam nic zasadne proti), ale nefunguje, kym sa
nedotiahne koncept dosledne do konca (brano to spomenul minule) - a
hoci slavo pisal, ze organizatori nebudu mat cas "dokoncovat" plagat,
ja som vsetkymi desiatimi za, aby sme im dali tu moznost - tj. aby
dizajneri poslali na mtp-program svoj komentar a "navod", pripadne aj
s linkou, kde mozu vidiet uz niektore plagaty dokreslene (to treba,
lebo ludia maju pietu zasahovat do plagatov, nech vidia, ze sa to
naozaj moze) - dokonca by som k tomu nabadala a urobila podmienky v
infocentre a vobec, organizatori mozu plagaty dat k dispozicii
navstevnikom s farbickami, nemusia ich lepit iba na stenu - to moze
byt sranda... teraz prave vacsina organizatorov plagaty dostala, je
na to pravy cas :))) (krowka je na mtp-program mailing liste, brano
tusim este nie)
navrhujem este:
na WEB dat aj stranku venovanu vizualu - kde bude vsetko od
vyhlasenia sutaze, cez vyber dizajnerov, moznost pre dizajnerov dat
sem komentar, moznost pre verejnost posielat pripomienky, plus
vsetko, co k vizualu mame - navrhy poslane do sutaze, navod k
sucasnemu vizualu - ako si dizajneri predstavovali dokreslovanie
plagatov... ... ...
aha, a este tu bolo spomenute nieco o motivacii, prachoch a tak -
ano, su na to granty, takze je to nasa praca a povinnost a zavazok
robit vsetko tak, aby to bolo co najlepsie - komunikacia so vsetkymi
organizatormi je potrebna, nech nikto nema pocit, ze sa rozhoduje za
neho a navyse zle
BROZURA
- za programovu koordinaciu
dnes poslem ten word dokument s infom, co mam - tak pockaj nan s
chystanim programovej casti brozury
potom updatnem info na backstagi...
k predstave struktury infa o programe (pre redakciu a grafiku):
rozsah akcii/aktivit
je 34 organizatorov...
asi 10 bude mat iba jednu aktivitu
asi 10 bude mat od 2 do 4 aktivit
specialne je a4, open design studio (toto sa stretava v infocentre
mtp BA), brno, zlina, kosice maju tiez viac akcii (brno cca 10,
zilina, kosice cca 5)
neviem, ako mienite strankovat a clenit - ci date kazdemu
organizatorovi zakladne miesto (kde bude aj nejake info o nom) a
rozsirite vzdy podla poctu akcii... rozsah infomacii nechavam uplne
na vas (na backu je, co som ziadala a zhromazdujem od organizatorov v
Texty promo materialov)
nuansa je v tom, ze by sa patrilo mat aj casovu os so vsetkymi
akciami aj info o kazdej akcii (organizatorovi) zvlast - popasujte sa
s tym nejak - nie je to lahke vymysliet - toto by sme prave mohli
nejak diskutovat spolu, lebo tu moze vzniknut bordel a neprehladna
programova brozura je zlo
dalsia vec je foto - neviem, ci dodaju vsetci, ale obrazy by tam mali byt...
!!!!!!!!!!!!!!!viac zatial neviem, co potrebujete, pytajte sa
konkretne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- za vykony
ok, magda, napisem textik do brozury ako pises nizsie...
brozura nech kludne pokracuje vo vizuali - pytam sa iba na font vo
vnutri, bude tam treba zmestit vela textu - moja prosba je iba, aby
sa moc nevyhadzovalo z textu, ktory tam uz bude dodany - radsej sa
dohodnite skor, co vsetko sa tam zmesti (zvysok moze ist na web, to
je dolezity zdroj)
jazyky - kludne aj dve brozury SK a EN (ale s odhadom poctov je vzdy
problem!!!!! to si neviem predstavit) - ako to robia na inych
festakoch???? zistime
tak zatial
marisa
At 12:53 AM +0100 3/21/07, Magdalena Kobzova wrote:
>super, marisa, tak ta beriem za slovo.-staci kratke . ale ci by sme to
>nespojili inak radsej - ze namiesto pisania o fextivale v texte o sietovej
>kulture ci to nespojit do toho o reforme a o celrocnom fungovani - nejak
>len mtp je festival sietovej kultury...atd. v minulosti bol festival
>novych medii ale dnes sa takto trasformuje a meni takto a bude to
>celorocna siet, ktora sa bude zaujimat o toto a jej ulohou bude toto.
>moze byt?
>otazka ci to davat na zaciatok alebo na zaver, neviem, nebolo by zle mat
>to mozno na zaciatku - ale potom by bolo lepsie kratsie - povedzme 1300
>znakov?
>stale sa mi zda, ze je dobre zacat trocku vseobecnejsie nez konkretnym
>programom. take intro.
>co sa tyka celkovej struktury skladacky, co kam a ako dlhe zajtra pozriem
>presne vsetko, co zatial mame a pripravim a poslem sem + na bulvar. s
>branom sme sa uz bavili o tom, ake maju oni napady, najlepsie bude, ked to
>spise sem sam, aby ste mohli pripomienkovat aj vy.
>otazka ku ktorej sa nikto nevyjadril - jazykove verzie!
>brano ako grafik mysli, ze uz brozurka je uz teraz dost plna na to, aby sa
>vsetko info zdvojovalo v bilingualnej verzii a najrozumnejsie sa mu zda
>vytlacit x kusov v EN a x kusov v SK, s tym, ze SK bude samozrejme treba
>ovela viac.
>co myslite? mne sa to zda pomerne rozumne, aj ked to cele mozno strati ten
>kozmopolitnejsi nadych, co moze byt na skodu.
>uvidime presne podla rozsahu, ale na to by som potrebovala nejaku tu
>aktualnu verziu programu - ked marisa pises, ze to enmamm brat z foldra
>program 2007, tak neviem moc odkial, resp. to je jedine info, ktore zatial
>mam, okrem toho, co mi poslala zuzana v mejli.
>nepotrebujem to mat nejak super strukturovane staci aby som mala prehlad,
>kolko toho bude..
>zatial, idem spat.)
>
>
>> ano ano text o reforme jej moze pomoct :)
>>
>> blog a novinky a pohladnice som pridal do struktury.
>> tiez prihlasenie sa do newslettra.
>> priebezne novinky ak mate ktokolvek sformulovane, tak mi ich plz fwdnite,
>> hodim ich zatial do okienkovej verzie, bez prob.
>>
>> webu som urobil folder na backstage.
>>
>> poslite mi niekto PDF plagatu ak ho chcete dat k downloadu pre web.
>> zaujem moze prekvapit :)
>>
>> dus
>>
>>
>> On Tue, March 20, 2007 3:54 pm, Maria Riskova said:
>>> caute
>>> aby ste vedeli, co teraz robim:
>>> davam dokopy dva dlhe subory: program chronologicky a program
>>> aktivity - lebo na backstage sa mi uz zle orientuje, potom to tam
>>> nakopirujem, neda sa mi to tam nejak robit...
>>> prosim vas, aj ako podklad pre web a programovu brozuru pouzite
>>> dokument, ktory poslem / zavesim na web - na backstage sa pracuje,
>>> davame tam medzimejly a komunikaciu, nie je tam vysledne info o
>>> programe... neberte info zo suboru program 2007, cakajte na
>>> odkorigovanu verziu
>>> - toto sa nevztahuje na ine casti webu a brozury ako na program - to
>>> rieste kludne dalej, necakajte na info odo mna!!!! pracujte
>>>
>>>
>>> - odpoved na otazku od magdy pre brozuru...
>>> "otazka do plena - okrem popisiek akcii, autorov, vizitiek organizatorov
>>> a
>>> nejakeho vizualu sme sa bavili, ze by sme chceli
>>> teoreticko-naucno-promo
>>> text o tom, co je mtp, a /alebo co je to sietova kultura aby ludia
>>> vedeli,
>>> o com festival je. teda 1 az dva texty, povedala by som o rozsahu pod 1
>>> normostranu. kto sa na to podujme (o mtp - marisa, ci?) a o sietovej
>>> kulture? mate niekto chut, tip?
>>> mna napada guy, dusan, pripadne vojtechovsky, alebo murin ---na
>>> oslovenie
>>> niekho uplne zvonku je uz asi neskoro."
>>>
>>> o mtp nebudem pisat - staci podla mna text o sietovej kulture, kde sa
>>> mtp objavi - ako uvod... alebo nech napise niekto iny, ja mam vela
>>> roboty a mne trvaju taketo texty dlho
>>> mozem napisat mozno poznamku o reforme, o novej strukture, ktoru
>>> riesime a preco - to mam vlastne uz zacate v manuali, takze to mozem
>>> spravit - kolko? tiez max. 1800 znakov???? to moze byt na zaver s
>>> kontaktami ako sa zapojit do networku... tam moze byt, co bude
>>> celorocna robota zdruzenia a siete...
>>>
>>> WEB
>>> - este nezabudnime kvoli webu, ze budu dolezite tie vyzvy, ktore uz o
>>> chvilu zacneme davat dokopy (program Skok do siete) - dobre by bolo,
>>> keby sme ich mohli davat na web priebezne, budu rychlo pribudat a
>>> nebudu urcite naraz, ludi to bude postupne napadat, uz teraz mam
>>> zozbieranych okolo 10 tipov, treba len uplne formulacie...
>>> - vsetko, co bude v brozure by sa malo objavit na webe (nielen
>>> program, ale aj uvodne texty atd.)
>>> - brozuru a ostatne PR materialy by si mali ludia aj moct stiahnut
>>> - blog alebo novinky by bolo dobre tam mat, v dusanovej scheme sa to
>>> neobjavilo - nedame si plan webu na backstage, nech to vidime stale?
>>>
>>> caute
>>> m
>>>
>>> _______________________________________________
>>> mtp-vykony mailing list
>>> mtp-vykony at 13m3.sk
>>> http://13m3.sk/mailman/listinfo/mtp-vykony
>>>
>>
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
> > mtp-vykony mailing list
>> mtp-vykony at 13m3.sk
>> http://13m3.sk/mailman/listinfo/mtp-vykony
>>
>
>
>_______________________________________________
>mtp-vykony mailing list
>mtp-vykony at 13m3.sk
>http://13m3.sk/mailman/listinfo/mtp-vykony
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: http://okno.all2all.org/pipermail/mtp-vykony/attachments/20070321/73dd0255/attachment.htm
More information about the mtp-vykony
mailing list