[mtp-teoria] sprava pre multiplace

dusan dusan at idealnypartner.sk
Fri Nov 2 19:35:59 CET 2007

Ahojte, Dobry den,

(english part soon)

Citate spravu sumarizujucu novinky a prebiehajuce temy v sieti
Multiplace (MTP). Od apriloveho festivalu uz ubehlo pol roka,
komunikacia trochu upadla, a nazbieralo sa toho pomerne dost,
tak mozno posluzi ako vikendove citanie.

Sprava je rozdelena do casti o organizacii, komunikacii,
aktualnom diani a odkazov na relevantne webove adresy.
Ako bonus je prilozeny prehlad pripravovanych a nedavnych akcii
venovanych medialnemu umeniu v blizkom okoli.

**** ? **** ! **** ? **** ! **** ? **** ! **** ? **** ! **** ? **** !

ORGANIZACIA

Chceme oslovit vsetkych, ktori sa chcu aktivne zucastnovat na praci
v zdruzeni a/alebo vo vykonnej skupine, ozvite sa niekomu z ich
clenov.

Clenmi zdruzenia su k 2.11.07 Maria Riskova, Slavo Krekovic, Dusan Barok
a Zuzana Duchova (ex-Cernakova).

Vo vykonnej skupine su okrem spomenutych ludi dalej aktivni Magda Kobzova,
Barbora Sediva a Peter Gonda.

Ucast v programovej skupine je otvorena vsetkym, ktori chcu alebo
uvazuju o organizovani akcii pocas Multiplace festivalu na jar 2008.
Ak nemate zaujem sa na festival dalsi rok zucastnit,
odhlasenie z mailing listu je mozne na adrese
http://13m3.sk/mailman/listinfo/mtp-program alebo napiste
na admin at multiplace dot sk.
Pre aktualizovanie informacii kto na com pracuje a co chysta uvazujeme
spustit na webe multiplace.sk celorocny blog/spravodaj. Vid nizsie.

Mailing list mtp-teoria je venovany diskusii o teorii novych medii
a sietovej kulture, tvorbe textov, a vyskumu.

Pre blizsie info o jednotlivych skupinach a fungovani siete
si pozrite linky nizsie v casti ADRESY, alebo piste.

**** ? **** ! **** ? **** ! **** ? **** ! **** ? **** ! **** ? **** !

KOMUNIKACIA

Je rozbehnutych viacero komunikacnych kanalov, online aj v reali.
Existuju tri mailing listy (mtp-vykony, mtp-program, mtp-teoria)
pre diskusiu v ramci jednotlivych skupin,
dalej newsletter Multiplace s informaciami pre 'verejnost',
backstage pre archivaciu dokumentov a pripravu festivalu,
pravidelne stretnutia vykonnej skupiny,
a raz za rok stretnutie organizatorov (minuly rok sa konalo na jesen
v 13 kubikoch v Bratislave).

**** ? **** ! **** ? **** ! **** ? **** ! **** ? **** ! **** ? **** !

AKTUALNE DIANIE

V priebehu poslednych niekolko mesiacov sa riesilo viacero tem.
Komentare su vitane!

|/-\|/-\ SPUSTENIE SERVERA
Uz dlhsie bola v eteri tema spustenia weboveho servera, ktory by
poskytoval webhosting zdarma pre nekomercne projekty v oblasti
umenia a kultury, prioritne pre jednotlivcov a organizacie, ktore
organizuju alebo uvazuju o organizovani akcii pocas Multiplace.
Bol vytvoreny navrh fungovania servera, hardverova konfiguracia
a plan na najblizsie obdobie. Navrh pracuje s nasledovnou
predstavou. Server ma v uvodnej konfiguracii kapacitu 500 GB.
Uzivatel ma pre domenu k dispozicii 5 GB na disku, emaily, databazy,
mailing listy, streaming server, a rozhrania pre ich spravu.
100 GB je rezervovanych pre archiv Multiplace. Na serveri je
striktne povoleny iba legalny obsah. Prevadzka je zabezpecovana
zdruzenim Multiplace, a financovana z grantov. Administratorom servera
je Peter Gonda. Tolko k navrhu. Instalacia by sa mala uskutocnit
v priebehu novembra tohto roku.
Detailne informacie: http://www.multiplace.sk/wiki/doku.php?id=server

|/-\|/-\ OTAZKA FINANCNEJ PODPORY AKCII OD MTP o.z.
Nechceme zo zdruzenia Multiplace robit financnu instituciu ani grantovy
urad, preto jeho fundraising obnasa len prostriedky na uz spomenute
polozky (administracia, koordinacia, programova koordinacia,
propagacia, PR, infocentra, prevadzka servera). Financne prostriedky
na organizovanie konkretnych akcii si ziadaju organizatori sami,
vykonna skupina funguje ako konzultant, tiez moze dolozit podporny list
k ziadosti pre akciu -> ozvite sa niekomu z vykonov a po dohode vam ju
zdruzenie posle. Pre ponuky a hladanie podpory a partnerstiev
sluzi mailing list mtp-program.

|/-\|/-\ STANOVY
Uvazujeme o zladeni dvoch paralelnych dokumentov - oficialnych
stanov zdruzenia, dokumentu o otvorenej organizacii (ktory hovori
principoch a pravidlach organizacie), aby v pripade o.z. neslo
len o formalny dokument.

|/-\|/-\ FESTIVAL MULTIPLACE 2008: DATUM, PROGRAM
Navrh datumu konania dalsieho rocnika festivalu je

        sobota 26.4. az sobota 3.5.2008 (!)

pocas tyzdna tam je 1 den volno (1.maj). Moze byt?
Postupne sa zacina hovorit o programe, su uz prve napady a plany
na akcie v Brne, Banskej Bystrici, Bratislave. Svoje plany, tipy,
koncepty, otazky ohladom programu na akcie piste na mailing list
mtp-program alebo do foldra "program" na backstagi.

|/-\|/-\ STAHOVANIE MAILING LISTOV
Po spusteni servera nan planujeme presunut domenu multiplace.sk
a okrem nej aj mailing listy, ktore su momentalne hostovane
na domene 13m3.sk. Doslo k tomu z dovodu, ze na server,
kde bol v case ich zakladania hostovany multiplace.sk,
neposkytoval sluzbu prevadzky mailing listov. 13m3 planuje
stahovanie uz dalsi tyzden, preto je mozne ze mailing listy
budu na kratky cas odstavene.

|/-\|/-\ BLOG/SPRAVODAJ
Uvazujeme spustit spravodaj/blog s tematickym zameranim na
sietovu kulturu a medialne umenie - ramcovo sa venovat najma
aktualnemu dianiu v strednej Europe. Stretlo by sa tu viac
motivov - jednak v podstate podobnych blogov vela neexistuje,
ludia si vacsinu veci k tymto temam pisu mailami alebo
cez mailing listy alebo ich zverejnuju len na svojich weboch,
a jednak je web multiplace.sk pocas roka nevyuzity.
Prispevky by siahali od pozvanok a aviz na akcie,
cez sekciu "Skok do siete", po reportaze a recenzie.

|/-\|/-\ GRANT Z VISEGRADSKEHO FONDU
Zdruzeniu bol prideleny grant vo vyske 7500 EUR z IVF v oktobri
tohto roku. Prostriedky budu pouzite na naklady spojene s festivalom,
a konkretne na administraciu, koordinaciu, programovu koordinaciu,
propagaciu (dizajn, tlac, redakcia a korektury letakov, plagatov
a brozur, vylep, distribucia, web), public relations a infocentra
festivalu, a taktiez na prevadzku servera.

|/-\|/-\ ARCHIV A KATALOG MTP
Zbierame material pre katalog MTP 2002-2007, ktory
by mal byt komplexnou informaciou o doterajsich rocnikoch
so vsetkym podstatnym. Vydanie je planovane na marec 2008.
Preberame tiez archiv, bude k dispozicii sumar co mame.

|/-\|/-\ STRETNUTIE ORGANIZATOROV
Tem aj planov je vela, bolo by fajn sa stretnut nazivo vo vacsom
pocte. Idealne by bolo stretnutie spojit s nejakou verejnou
akciou.

Pre podrobnejsie info si pripadne pozrite jednotlive reporty
zo stretnuti (linka v casti ADRESY) alebo sa ozvite.

**** ? **** ! **** ? **** ! **** ? **** ! **** ? **** ! **** ? **** !

ADRESY

Je ich vela(!), najdite si co vas prave zaujima.

Hlavny web MTP:
http://www.multiplace.sk

Koncept festivalu-siete Multiplace:
http://www.multiplace.sk/wiki/doku.php?id=koncept

Prehlad pracovnych skupin v MTP a ich clenov:
http://www.multiplace.sk/wiki/doku.php?id=organizacia

Reporty zo stretnuti vykonnej skupiny:
http://www.multiplace.sk/wiki/doku.php?id=organizacia:stretnutia

Prakticky manual siete Multiplace:
http://www.multiplace.sk/updata/MTPmanual02.pdf

Stanovy siete Multiplace:
http://www.multiplace.sk/wiki/doku.php?id=organizacia:charter

Oficialne stanovy zdruzenia Multiplace:
najdete ich na backstage

MTP backstage:
http://www.multiplace.sk/b
(ak nemate login, napiste na admin at multiplace.sk)

Prehlad mailing listov:

Newsletter Multiplace pre verejnost:

V priprave je tiez blog a server, adresy a viac info coskoro.

**** ? **** ! **** ? **** ! **** ? **** ! **** ? **** ! **** ? **** !

ART ART ART! PLANOVANE AKCIE V NAJBLIZSOM OBDOBI

Ze bude na blogu Multiplace o com, napoveda aj mnozstvo akcii
venovanych umeniu novych medii v blizkom okoli:

Novozalozeny Institut Intermedii v Prahe zorganizoval
v kuratorstve Woody Vasulku a Lenky Dolanovej tyzden dlhy
event projekcii filmu a videa priekopnikov medialneho umenia
a prezentacii otvorenych archivov na internete: http://iim.cz/?id=25
Okrem vyuky robi IIM aj workshopy otvorene verejnosti.

V Brne tento semester zacal fungovat novy program medzi styrmi
fakultami (vytvarnou, filozofickou, hudobnou a divadelnou)
s nazvom "Umeni a multimedia - inovace umelecky zamerenych
studijnich programu v oblasti multimedialni tvorby"
http://www.jamu.cz/projekty-esf/brozura_0428.pdf

V Galerii Jana Koniarka v Trnave prebieha este do 9.12. vystava
Jozsefa Juhasza "His Master's Voice"
http://www.gjk.sk/expo.aspx?xid=dce05736-c497-4a03-851e-b59022112fbd

Prazske laboratorium CIANT pripravuje tretie pokracovanie festivalu
umeni, vied a technologii "Enter" v case 8-11.11. a zaroven
konferenciu "Mutamorphosis" so sirokou medzinarodnou ucastou.
http://enter3.org, http://www.mutamorphosis.org

Tohtorocny "FAMUFest" v Prahe (8-11.11.) rozsiruje svoj zaber
popri filme aj na multimedialne performance a instalacie.
http://www.famufest.cz

Na zilinskej stanici vystupi 15.11. Pawel Janicki so svojou hudobnou
network performance "Ping Melody" a predstavi tiez wroclawsky
medialab WRO.
http://www.stanica.sk

Na festivale New New! (15-18.11.) vo Flede v Brne je popri
pestrej ponuke hudobnej produkcie jeden vecer venovany projekciam
rakuskeho video labelu SixPack Film.
http://www.newnew.cz

V bratislavskej A4ke je na zaver novembra naplanovany unikatny
VJ festival "Next Life Visual" (24-25.11.) kolaborativnych
vystupeni obrazovych a zvukovych umelcov. Po nom sa 7-8.12.
na rovnakom mieste kona hudobny festival radikalnych melodii Next.
http://a4.sk/nlf, http://www.myspace.com/nextfestival

V nedavnej dobe prebehli napriklad:

Denisa Kera zo Studia novych medii na prazskej FF KU iniciovala
projekt "Umelci v laboratorich", v ramci ktoreho vyskumne strediska
na Akademii vied hostovali umelcov pocas niekolkych tyzdnov
priamo vo svojich laboch a vytvorili im podmienky pre zivy
kontakt s vedou. Projekt bude prezentovany na festivale Enter3.
http://www.ceskatelevize.cz/program/port/clanek210

V kosickych Kasarnach prebehol v septembri a oktobri festival
sucasnych umeni Moonride, v programe bola aj multimedialna cast.
http://moonride.icct.sk/

Minuly mesiac zorganizoval Michal Murin so studentami stvrty
rocnik video-audio-film prehliadky "VAF(ex)" na AKU v Banskej
Bystrici. http://www.fvu.aku.sk/vafex

V Budapesti sa v septembri konala konferencia a koncerty sietovej
hudby "Music in the Global Village" s ucastou takych legiend ako
The Hub. http://globalvillagemusic.net/

Na prelome augusta a septembra sa v Bratislave konali "Letne
dielne" venovane umeniu a technologiam, organizovali 13 kubici
spolu s Mlokom, OKNOm a Nextlabom. Kratky report:
http://13m3.sk/?id=961

V slovencine vysli dve knihy, ktore by Vas mohli zaujimat:
"Od abstrakcie po zive umenie. Slovnik pojmov moderneho
a postmoderneho umenia" pod vedenim Milana Stofka
http://www.artbooks.sk/knihkupectvo/index.aspx?PageType=1&Kod=6225&Kateg=37
a "Historia a teoria medialneho umenia na Slovensku"
Katariny Rusnakovej
http://www.artforum.sk/index.php?mod=catalog&section=1&detail=17755

Ak pripravujete alebo v buducnosti budete organizovat akciu
suvisiacu s medialnym umenim alebo kulturou sieti, pozvanky
su vitane na liste mtp-program a na blogu multiplace.sk

Do buducna kratsie a castejsie :)

za mtp-vykony
Dusan Barok
koordinacia VS