[mtp-teoria] koncept 4.4.

dusan dusan at idealnypartner.sk
Thu Jan 25 14:55:57 CET 2007

> verzia 4.4., pardon za meskanie. nie som uplne spokojny najma s miestami
> kostrbatou stylistikou, obsahovo by to malo byt ako-tak... posledne
> komenty a doplnky vitane.

o dikes, je to takto viac konzistentne. v texte sa mozno trochu moc casto
spomina slovo "siet", zavana to snad az fetisom, tak som zredukoval.

v casti ii/b Sietove kultury mi pride cast o bodoch a uzloch v sieti
sice pekna metafora, ale myslim ze z ostatnych veci je uz fenomen sam
o sebe dostatocne pochopitelny.

v casti iv. Zamery MTP som vychadzal ze su tri hlavne oblasti - ART, TEORIA
a FORMA. preto tie dve nove sa mi zdaju sucastou uz doterajsich troch,
mozno pomoze ak sa zlucia s nimi kvoli prehladnosti, konkretne:

co konkretne pridava zamer
* iniciovať a podporovať vznik pôvodných tvorivých projektov v tejto oblasti

* vytvoriť zázemie pre podporu inovatívnej tvorby a vzdelávania v oblasti
umenia a kultúry nových médií a dosiahnuť jej akceptáciu a podporu
verejnosťou aj verejnými inštitúciami

a co pridava zamer
* inicovať a podporovať tvorivú participáciu a kolaboráciu odbornej aj
laickej verejnosti na aktivitách súvisiacich s uvedenými okruhmi

* pracovať, tvoriť a zdieľať v otvorenom a kolaboratívnom prostredí
?

ku koordinacii vid nizsie.

ostatne klir.

update fajlu je v prilohe.

> este davam na zvazenie ci nezaviest cosi ako mtp ofis (ako virtualnu
> kategoriu, alebo spomenut pracovne skupiny), ktory zabezpecuje tu
> koordinaciu ---- teraz sa v texte totiz na jednej strane spomina mtp ako
> neformalna siet a na druhej strane mtp, ktory cosik koordinuje = trochu
> zmatok. kto je v sieti a kto koordinuje? obavam sa, ze odkaz na marisin
> manual tu nebude stacit, koncept musi fungovat aj samostatne...

to je o pojmoch - koordinaciu mozeme chapat ako udrziavanie prehladu
co kto robi, o aktivnych navrhoch (TODO's) a pravidelne pisanie sumarov
co bolo spravene a diskutovane. koordinaciu takto mozu vykonavat v ramci
kazdej pracovnej skupiny 1-2 ludia a koordinaciu v ramci multiplace
zase vykonna skupina. specifikovat co znamena koordinacia v ramci skupin
moze manual pre organizatorov (pise marisa), koordinaciu v ramci multiplace
specifikuje koncept (teda text ktory tu riesime).

je dobre si pre tieto dovody specifikovat pojmy ako koordinacia, ale aj
rozhodovanie, zodpovednost, transparentnost atd.. navrh na tieto veci
uz prisiel davnejsie a mohol by byt sucastou alebo prilohou k manualu
pre organizatorov --
http://www.multiplace.sk/wiki/doku.php?id=organizacia:charter

dusan