[mtp-teoria] text

viera levitt vieralevitt at gmail.com
Fri Apr 6 00:42:56 CEST 2007

ahoj dusan,
citala som ten tvoj text, zaujimavy, dost teoreticky, co by ale v zasade v
takejto brozurke nevadilo, ak tam bude aj iny textik o mtp vseobecne, aspon
sa ludia dovzdelaju a zamyslia (co sa mne podarilo ked som to citala).
suhlasim so slavom, ze by ho bolo dobre poslovencit... inac ked som svojho
casu zistila, ze second life je komercne zamerany a tocia sa tam peniaze,
odradilo ma to od jeho skusania, zda sa mi to akesi nepatricne. pise sa o
nom alebo o youtube kazdu chvilu v americkych novinach, tak je tazke si to
nevsimnut...
pre mna je zaujimave preniknutie internetu napriklad do videoumenia,
niektori autori zavesia video na youtube a tesia sa, ze ho uvidi podstatne
viac ako tych 100 ludi v galerii. ale kvoli nekomercnosti sa to asi neujme,
neviem.
alebo velke muzea si tam davaju info, napriklad newyorska MoMA mala nieco o
vystave comic abstractions. je to celkom pikantne, ze sa i taka
konzervativna institucia poohliada po internetovom publiku. iny priklad je
ze ludia si mozu stiahnut komentare k vystavam do iPod, a myslim ze aj
poslat svoje komentare. alebo brooklyn museum spusta (pre mna) novinku, ze o
jednotlivych dielach si nieco mozes vypocut ak zavolas na bezplatne cislo z
mobilu, priamo z expozicie. a ked som spomenula MoMA, je tam v ramci dizajnu
nejaka digitalna vystava, kde je zopar interaktivnych aplikacii, ktore su
skor takou pikanteriou ako niecim vaznym.
no, ale to tusim nie je o sietovej kulture, skor o technologiach, ktore sa
na nas zavratne valia. no a potom je taka nostalgicka staromodna forma
technologickeho umenia, ked niekto premieta dielo na starej rachotiacej
kamere alebo pouziva na natocenie videa stodolarovu kameru pre deti zo 70
rokov, ktora nataca video na obycajne zvukove pasky.
ale to uz som od tych sieti tusim naozai odbocila...
zdravi

viera

Dňa 2.4.2007, dusan <dusan at idealnypartner.sk> napísal(a):