[mtp-teoria] text

dusan dusan at idealnypartner.sk
Thu Apr 5 16:57:26 CEST 2007

ahojte,

(pardon, got to slovak lingo seas, but will open it up with english
translation soon :)

diky za reakcie, poslem sem o par dni este final verziu,
bez ohladu na to si mozeme dalej samozrejme vymienat maily.

ano, text je najma o socio sietach a z toho vyplyvajucich novych
moznostiach pre tvorbu,

prva cast dava par prikladov na online aktivity a fyzicke akcie,
(ratal som aj s castou o netznetz, node.london a mtp, ale k nej
asi az neskor),
druha ich rozvadza dalej.

v ramci socio sieti porovnavam "tyraniu" a vyhody participacie,
obidve maju svoje miesto, takze nemam zamer ich vyvracat, len dat
vedla seba.

nadvazovanie na prosumers, mass customization, push/pull economics, DIY
je urcite k veci, mozno by boli vhodne prehladovo ako uvodny historicky
background, mozno aj michal c. ma k tomuto nieco povedat? :)

web2 bublina si to u kritikov zatial najviac odnasa za korporatizaciu
internetu, paolo virno a maurizio lazzaroto tvrdia, ze "virtuosic
performance" and "the act of being a speaker" je novou imaterialnou
pracou, trebor scholz o socialnom webe hovori ako o "tovarni bez
stien". o com sa moc nekeca je, ze za pozornost stoja aj technologicky
ovplyvnene networkove veci ktore sa deju niekolko rokov aj "offline" -
le placard, share, dorkbot, barcamp, the upgrade atd.

dusan