[mtp-teoria] text

slavo krekovic slavo at 34.sk
Mon Apr 2 12:06:11 CEST 2007

dusan, textik je fajn, v nasom kontexte jediny prispevok do diskusii o
tom, ze o com. aj ked sa trochu obavam, ze tym ze je to tak zlozito
napisane, asi navzdy zostane pojem sietova kultura pre vacsinu
smrtelnikov zahadou...

zjednodusil by som stylistiku (vela prechodnikov pretrvavajuc,
skryvajuc, zahmlievajuc vyznamy) a nahradil cudzie slova a vazby
slovenskymi (aj ked newspeak je zamerom, niekde moze posobit trocha
nasilne - to je na zvazenie).

sa mi zda, ze je tu siet brana prioritne chapana vo vyzname mensej
socialnej skupiny, viac nez ako pomyselna ci realne fungujuca struktura
inej povahy (technologicke siete, siete udalosti/miest/suvislosti)...
myslim tiez, ze umelecka tvorba aj ked je nejakym sposobom "sietova"
alebo "kolaborativna" nemusi reflektovat vsetky atributy  otvorenej a
demokraticko-participacne chapanej siete (teda siete ako nejakej novej
ideologie prinasajucej viziu/iluziu slobody do ustalenych hierarchii)
--- kopa kolaborativnych a sietovych umeleckych projektov nie je
"konsenzualna", ale skor iba vyuziva sietove vlastnosti ci technologie.
casto je praveze totalitna v zmysle diktatu umeleckych vizii jednotlivca
alebo skupiny. ine je, ked hovorime o zdielani a otvorenej kolaboracii
--- ale tu by som napriklad share nenazyval umeleckou tvorbou, ale asi
skor tou udalostou s "hobby" naturou. ibaze jamovalo sa uz odjakziva a
neviem, ci k tomu kable a mixpult a free style pridavaju nejaky zasadne
novy rozmer. cize otazkou je, do akej miery je siet ako paradigma
zaujimava, (pri)nosna, relevantna pre sucasne dianie. a ci tyraniu
participacie, ktoru v uvode spominas a ktora otvorenost relativizuje,
chces skor vyvratit prikladmi zo skutocnosti (funguju otvorene
struktury? nemoze mat siet aj hierarchicke usporiadanie?) alebo potvrdit.

neviem, ci je tento komentar na nieco dobry, ale v rychlosti akosi nic
ine nestiham...